Історія закладу освіти

Дошкільний навчальний заклад (центр розвитку дитини) “Надія” Запорізької міської ради Запорізької області (далі – центр “Надія”) – комунальний дошкільний навчальний заклад. Місцезнаходження: 69014, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Карпенка-Карого буд. 27-а.

Є на планеті дороге серцю місце — дитячий садок. Схиляються до самої покрівлі розлогі ялинки і сиві тополі, тихо кружляє пух споминів.

Історія існування нашого дошкільного навчального закладу багата кардинальними змінами в його діяльності. Він завжди був і є в розвитку.

У 1964 році в нашому місті було відкрито новий дитячий садок під назвою “Буратіно”.

50 років! Багато це або мало? Що було раніше і що чекає нас попереду? Який ти, дитячий садок, із чого починав своє існування, що було і є цікавого у твоєму житті, про що ти мрієш і на що сподіваєшся?...

Давайте звернемося до історії, адже саме вона дасть нам відповіді на ці питання. Пропонуємо прочитати історію нашого центру. Протягом десятиліть працівники, які відкривали двері дитячого садка “Надія”, робили все, щоб заклад був затишним, теплим гніздечком для малят, щоб жилось їм весело, цікаво, радісно. Перші цеглинки у фундамент майбутнього успіху було закладено в далекі 60-ті роки.

На першому етапі існування це був звичайний дошкільний навчальний заклад (далі – ДНЗ), у якому функціонувало 8 груп. За цей час було випущено в доросле шкільне життя більше півтори тисячі випускників, які досягли успіхів на різних теренах.

Першопрохідниками були Логінова Аза Дмитрівна, Рева Віра Олександрівна, Мостова Галина Іванівна, Ковальова Інна Григорівна - люди працьовиті, творчі, закохані у свою справу. Щодня поспішали в дитячий садок. Педради, виробничі наради, відкриті заняття..., вони присвятили частину свого життя нашому центру.

Однак ми розуміли, що треба готувати наших малюків до життя в суспільстві, учити їх бути активними, допитливими, соціалізованими, тому, у 1995 році під керівництвом завідувачки Сєдової Ірини Петрівни на базі цієї дошкільної установи було організовано ДНЗ нового типу – Центр соціалізації особистості дитини “Надія” із пріоритетним напрямком роботи – забезпечення соціалізації дошкільників.

На другому етапі існування ДНЗ функціонував як новий тип дошкільного навчального закладу. У штатний розклад були введені вузькі спеціалісти, які допомагали всебічно розвиватися дошкільникам. Педагоги навчали дітей правильно говорити на українській і англійській мовах, танцювати, малювати, співати, розвивали акторські здібності, займались коректувальною діяльністю з дітьми з порушеннями мовлення (вчитель-логопед), опорно-рухового апарату та зору (заняття з лікувальної фізкультури), з соціально-психологічними проблемами (практичний психолог) і багато іншого.

Наша “Надія” давала надію малюкам на те, що їм буде легко справлятися з усіма складностями життя в соціумі. Цьому допомагала і авторська програма “Один вдома”, що була складена нашими педагогами. У той же час, під керівництвом вихователя-методиста центру Різник Тетяни Іванівни, було розроблено 9 парціальних програм для занять з дошкільниками з різних напрямків діяльності. Наш дошкільний навчальний заклад став центром відпрацьовування інноваційних технологій, спрямованих на гармонійний розвиток і успішну соціалізацію дошкільників.

Нова завідувачка – новий напрямок діяльності. Матвєєва Ольга Іванівна підтримувала розпочату справу щодо соціалізації особливості дитини. Адже ми не звикли стояти на місці і завжди шукали нові форми надання більш широкого спектру послуг малятам, тому...

Восени 2003 року наша дошкільна установа одержала новий виток у розвитку і, за рішенням Запорізької міської ради, з жовтня 2003 року заклад було реорганізовано в центр розвитку дитини.

На третьому етапі центр розвитку дитини “Надія” – дошкільний навчальний заклад для дітей, що виховуються вдома або відвідують інші дошкільні навчальні заклади. У ньому забезпечується фізичний, розумовий, психологічний розвиток і оздоровлення дітей, а в разі потреби, проводиться корекція фізичного і психологічного розвитку малят.

Новинкою в справі дошкільної освіти стали групи короткотривалого перебування, батьки дітей мають можливість приводити дітей у групи на 2, 3, 4, 6 годин для спеціально організованої навчально-пізнавальної розвиваючої діяльності.

Ця робота творчого колективу не залишилася непоміченою. Потенціал і накопичений досвід нашої дошкільної установи стали основою для рішення виконкому міської ради використовувати його як базу для проведення експериментальної роботи з проблеми “Нові форми реалізації дошкільної освіти в умовах організації діяльності центрів розвитку дитини ”.

З січня 2006 р. по січень 2009 р. центр розвитку дитини працював в статусі експериментального (Рішення виконкому Запорізької міської ради від 22.12.05. № 469 “Про проведення експерименту на базі центрів розвитку дитини”).

У 2011 році директором центру “Надія” стала Кіченко Ірина Володимирівна. Саме тому розробка позитивного іміджу, концептуальних засад інноваційної діяльності центру “Надія” у продовж останніх років відбувалася досить активно, стрімко та плідно, у тісній співпраці з батьківською громадою та Департаментом освіти.

Центр розвитку дитини “Надія” перейменований рішенням Запорізької міської ради від 22.04.2013 № 22 в ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ЦЕНТР РОЗВИТКУ ДИТИНИ) “НАДІЯ” ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ. Скорочена назва: ЦРД “Надія”.

Мета діяльності ЦРД “Надія” полягає в реалізації основних завдань дошкільної освіти:

забезпечення всебічного розвитку дітей дошкільного віку відповідно до їх нахилів, здібностей, індивідуальних психічних та фізичних особливостей;

забезпечення ранньої соціальної адаптації дітей до умов дошкільного навчального закладу та готовності до шкільного навчання;

надання комплексної педагогічної, психологічної допомоги дітям, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації;

взаємодія з громадськими організаціями з метою сприяння всебічному розвитку дітей, які потребують корекції фізичного (або) розумового розвитку;

надання методичної і консультаційної допомоги сім'ям, залучення батьків до процесу виховання, навчання та реабілітації дитини;

провадження експериментальної та інноваційної діяльності.

На сьогодні ми пропонуємо широкий і різноманітний спектр послуг. Подобається малятам відвідувати художньо-естетичну студію, гуртки та центри розвиваючого дозвілля різного напрямку.

Основна мета виховання і навчання складається в розкритті творчого і морального потенціалу дошкільників через організацію театрально-творчої і художньо-естетичної діяльності, як засобу надбання індивідуального досвіду і навичок дітей, отриманих ними в різних видах діяльності: ритміка, хореографія, розвиваючі ігри, образотворча діяльність, художня праця, театральна діяльність, вокал, вивчення іноземної мови.

У нашому центрі панує дуже гарна, добра атмосфера співробітництва між батьками, педагогами і самими головними жителями нашої великої родини – вихованцями, що так люблять свою різнобарвну планету “Надія”.

Центр розвитку дитини “Надія” впродовж багатьох років працює над питаннями соціалізації дітей дошкільного віку та виробленню позитивної самооцінки і соціальної компетентності.

На сьогодні центр “Надія” це сучасний дошкільний навчальний заклад, в якому суттєво оптимізовано мережу груп для забезпечення рівного доступу дітей до отримання якісної дошкільної освіти. В закладі функціонують групи з різним режимом роботи та напрямками освітньої діяльності. Кількісний склад груп змінився: з 6 груп загального розвитку з 12-годинним режимом роботи, які працювали у 2005 році до 16 груп з різним режимом перебування (2, 3, 4, 6, 12 годин). Також за цей період значно розширено охоплення дітей мікрорайону. Сьогодні ця цифра складає – 275 (у 2005 році – 150 вихованців).

Кiлькiсть переглядiв: 127

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.